Open Your Eyes To Malmö välbesökt!

Den 26:e september genomfördes höstens Open Your Eyes To Malmö. På plats fanns 32 verksamheter som representerade olika intresse-inriktningar: kultur, idrott, mentorskap, bistånd, KASAM (Känsla Av Sammanhang), volontärskap, kompetenshöjning mm. Dessa verksamheter hade ca. 30 interaktioner med besökare och tillsammans blev det ca. 800. I vimlet stöter vi på studenterna Lea (till höger) och Carlotta (till vänster), två av besökarna

på Open Your Eyes to Malmö. Lea, som läser en master i ledarskap och organisation, tyckte

det bästa var att träffa ABF eftersom hon är intresserad av att börja spela instrument.

Ett foto på 2 kvinnor som ler in i kameran.
Studenterna Carlotta och Lea

Carlotta, som läser en master i internationella migrationer och etniska relationer, kände sedan tidigare bara till organisationen Tamam och hennes höjdpunkt under mässan var att få höra om organisationens nya projekt.

- Det är väldigt "open minded", folk börjar prata med dig när du går förbi, berättade Lea om mässan.

Carlotta höll med, och sa att det var en spännande blandning av organisationer på plats och att hon blev inspirerad att börja engagera sig.

- Jag skulle vilja börja volontärarbeta, sa hon.

Det var bådas första besök på föreningsmässan, och de blev positivt överraskade av både mängden och bredden bland föreningarna som deltog. Och de vill absolut besöka mässan igen, och hoppas på mer information på engelska då.

- Det enda problemet är att allt är på svenska i princip, varje skylt är på svenska, så du måste först fråga föreningen vad de gör och vilka de är. Lite bättre information på engelska hade varit bra, sa Lea.